ورود به سایت

رمزتو فراموش کردی؟

عضویت در سایت

مجله آنلاین موسیقی استان هرمزگان

شرجی – محمد رضا اقدسی مینابی : مهراب بهرامی سعادت آبادی متولد ۱۳۵۸/۱/۲۴ در بندرعباس است. ایشان دوران کودکی را به همراه خانواده به دبی عزیمت نمودند ، دوران تحصیلات خود را تا دیپلم در مدرسه ایرانیهای دبی گذراند.

از ۱۳ سالگی به صدابرداری علاقه مند شد و با توجه به استعداد زیادی که داشت در همان سن توانست به یکی از صدابرداران دبی تبدیل شود و به همراه برادران بزرگترش علی و مهرشاد گروهی را تشکیل و در جشنهای ملی و مذهبی در دبی به اجراهای متنوع هنری بپردازند . او توانست در سال ۷۶ باتوجه به قبولی در مقطع کارشناسی رشته فیزیک به تهران عزیمت و بعد از اتمام دانشگاه به خدمت مقدس سربازی برود ، مهندس مهراب بهرامی در طول دوران خدمت سربازی با مجید ذاکری آشنا شد که به قول خودش یکی از اتفاقات جالب در زندگیش می باشد . بعد از پایان خدمت در چند آموزشگاه کامپیوتر به مدت ۶ماه به تدریس پرداخت که در همین حین در آزمون استخدامی صدا و سیما شرکت و توانست در مرکز خلیج فارس به فعالیت خود ادامه دهد . در کنار صدا وسیما ، استودیوی ضبط موسیقی به نام مهراب را تاسیس کرد تا در خدمت همشهریان عزیزش باشد . مهندس در سال ۸۳ ازدواج و در سال ۸۵ فاطمه تنها ثمره ی ازدواجش به دنیا آمد . از افتخارات مهراب انتخاب او در سال ۸۷ به عنوان کارشناس موسیقی صدا و سیمای مرکز خلیج فارس می باشد.

شرجی : غیراز موسیقی و صدابرداری به چه هنری علاقه داری؟
– کارگردانی ( برنامه بزرگراه بیست به کارگردانی او درحال حاضر از شبکه استانی پخش میشه).

شرجی : علاقه مندی بیشتر چه سازهایی رو باهم تلفیق کنی؟
– من الان جفتی رو بردم توی هیپ هاپ که جرات می خواد کسی تلفیق شدنش رو انجام بده ، ادعا نمی کنم ، کار بسیار سختیه ، چون باید از خیلی سادگیها و مینی مال ها گذشت تا بیای و برسی به فیوژن و تلفیق ، یعنی فیوژن و تلفیق باید از قبل پشتوانه ای داشته باشه. الکی نیست که بریم یهو روی تلفیق، متاسفانه توی بندر بعضی از دوستان هستند که فقط یه آکورد گیتار به صرف اینکه گویش بندری می خونن می گن کار جدید بندری که این کار اصلاً تلفیق نیست.

شرجی : نقش سایت های موزیک استان رو در پیشرفت موسیقی چطور می بینید؟
– صد در صد خیلی مهمند

شرجی : چه انتقادی ازشون داری؟
– انتقادم اینه که یه کم کارشناسانه تر کار کنند.الان سایتها چسبیدن به اینکه هرآهنگ جدیدی که از استودیو اومد بیرون رو به هر شکلی که شده به دست بیارن وبزارن توی سایت، که این حرکت پیامدی جز ضربه به موسیقی خودمون نداره،سایتها تنها جایی هستند که ما کارهامون رو به کل دنیا ارائه میدیم، پس سعی کنیم آهنگ هایی رو به دنیا معرفی کنیم که در شان موسیقی استان مان باشد.

شرجی :بهترین آهنگی که تا به حال تنظیم کردی به نظر خودت چه آهنگی بود
– اعتبار با صدای ناصر که مرحوم یک هفته قبل از فوت اون رو خوندن و این آهنگ هیچ وقت پخش نشده و شاید هم نشه

شرجی : چرا؟
– قراره یه کلیپ تصویری بشه برای شبکه سه البته با اجازه خانواده مرحوم.

شرجی : عملکرد انجمن موسیقی استان رو در چند وقت گذشته چه طور دیدین؟
– خدا را صد مرتبه شکر پیشرفت خوبی داشتیم ، جدیدا با تلاش های مضاعف انجمن موسیقی اتفاقات خوبی افتاده که من جا داره تشکر کنم از آقای کیانوش جهانبخش که خیلی خوب تونستند مهار کنند موسیقی مهار ناپذیر استان هرمزگان رو که واقعا موسیقی ما طوری شده که اگه حواسمون بهش نباشه نابود میشه ، خیلی وقتا به زوال کشیده شده ولی باز هم دوستان با تمام زحمتاشون اونو به جایگاه واقعیش برگردوندن.

شرجی :مهمترین اتفاق زندگی مهراب بهرامی؟
– به دنیا آمدن فاطمه ۸۵/۸/۱۱

شرجی : اگه برگردی به دوران کودکی،اون موقع دوست داری چه کاره شی؟
– صدا بردار

شرجی : آخرین کاری که از استودیو مهراب قراره بیاد بیرون چه کاریه؟
– تیتراژ شو بندر با صدای هادی آرمین

شرجی : چه سازی رو دوست داری؟یعنی چه صدایی بیشتر بهت آرامش میده؟
– دودوک ، یه ساز ارمنیه که خوشبختانه هم استانی عزیزمون بهرنگ عباسپور هم این ساز رو می نوازند، آقای عباسپور افتخار دادند و در سریال این سوی خاک ، آن سوی دریا که من تنظیم موسیقیش رو به عهده داشتم این ساز رو نواختند .

شرجی : موسیقی ما بیشتر پیشرفت کرده یا حاشیه ی جنوبی خلیج فارس؟
– ما سالها طول میکشه تا به اونها برسیم این یه حقیقته

شرجی : چرا؟
– این یه آسیب شناسیه که همیشه حرفش رو زدیم ، همیشه گفتم الان هم میگم ، ما هفت پنجه داریم در ۵ ریتم، مختصر و مفید ۳۵ نوا و ریتم ، اونا شاید نصف ما رو هم نداشته باشند ولی اینقدر قشنگ موسیقی رو نگارش کردند که ما به گردپاشون هم نمی رسیم، چون آنها آکادمیک موسیقی دارن در حالی که ما توی ایران موسیقی سنتی مون به زور آکادمیک داره چه برسه به موسیقی محلی مون ،موسیقی محلی و مقامی ما هیچ حرفی برای گفتن نداره چون ما مرکزی برای اشاعه ی فرهنگ موسیقی مون نداریم.

شرجی :یعنی جای یه مرکز حفظ و اشاعه ی موسیقی دراستان خالیه؟
– آره واقعاً ما مرکزی رو نداریم ، مثلاً آقای قنبر راستگو “میناب گلستانه” رو زحمت کشیده و ساخته و خونده ، یکی هم توی یکی از شهرهای شمالی ایران پا میشه میگه رشت گلستانه بعد میان میگن این موسیقی شمالیه

شرجی : اوقات فراغتت رو چیکار میکنی؟
– اگه وقت گیرم بیاد که نمیاد ، ترجیح میدم برم خونه پیش دخترم و همسرم باشم ، من حتی کارای اینترنتیم رو هم موقع ضبط موسیقی انجام میدم ، به فیلم نگاه کردن هم علاقه دارم ولی ۴ ماهی میشه اصلاً وقت نکردم نگاه کنم.

مهراب بهرامی : بعضی ها هستن اصلاً اخلاق کاری ندارن درحالی که اولین هنر ادبه ،بعضی ها توی بعضی از گروه های موسیقی کارشون مسخره بازی و بچه بازیه ، البته این فقط مشکل ما بندریهاست

شرجی :به نظرت یه صدا بردار خوب کنسرت رو خوب می کنه یا نوازندگان و خوانندگان خوب؟
– خوب طبیعتاً کنسرتی خوب میشه که صداش خوب باشه و زمانی صدا خوب میشه که نوازندگان خوب داشته باشه و همه چیز دست در دست هم میده ، به نظر من چند درصد صدابرداها تاثیر دارن. خواننده ها خیلی مهمند همینطور نوازندگان ، هرکدام مسئولیت های خاص خودشون رو دارن ولی مهمتر ازهمه سیستم صداست ، حقیقتش من اگه سیستم های خوبی داشتم واسه خیلی هایی که توی ایران دارن صدابرداری می کنن مثه آقای اردستانی که واسه خودشون توی ایران یلی هستند حرفی واسه گفتن داشتم.، دیدیم که همین امسال صدابردار کنسرت محسن یگانه در بندرعباس من بودم با وسایل فرامرز امیری، وسایل آنچنانی نبود همون وسایلی که در دبی توی عروسیها استفاده می کنن ، ولی آقای اردستانی چند شب بعدش توی سالن فجر صدابردار کنسرت رضا صادقی بود با سیستم اچ کی گرفته بود ولی خوب مسلط نبود به سیستمش و صدابرداریش شفاف تر از صدای محسن یگانه نبود شاید حالا نباید قیاس کرد به دلیل اینکه سالنش تفاوت داشت ولی باید صدابردار به سیستمش مسلط باشه.به من میگن که خیلی از دارندگان استودیو سیستم آوردن با یه کامپیوتر کار می کنن و خیلی بهتر میشه، من میگم منم می تونم با کامپیوتر کار کنم البته برخی از کارامو با کامپیوتر میکس می کنم ولی واسه این با میکسرم کارمیکنم که چند سال زحمت کشیدم تا از میکسرم کاربکشم و یاد بگیرم ، حالا که یاد گرفتم برم سراغ کار دیگه ای؟ شما وقتی ماشین بلد نباشین چرا برید سوار آخرین مدل بنز بشید ، خوب برید یه پراید بگیرین وقتی دست فرمونتون خوب شد برید سوار بنز بشید.

مهراب بهرامی :من هنوزم که هنوزه افتخار میکنم به رضا صادقی چون یه بندریه ، ولی سرم رو میزنم ۴ نفر توی بچه های موسیقی استان اون رو قبول داشته باشن

شرجی : مهمترین برنامتون چیه؟
– انشالا استودیو مهراب رو توی یه شهر دیگه با یه سیستم بالا در آینده می بندم

شرجی : مهمترین مشکل موسیقی بندر؟
– هیچی نداره توی بندر ، شما از همون سورو بگیر تا گلشهر، نمی تونی چهار نفر رو پیدا کنی که واقعا با هم خوب باشن ،همه ظاهرن خوبن ، جای پشت سر هم حرف زدن یه خورده بیشتر بهم کمک کنن ، مطمئنا موفقیت بیشتری کسب می کنیم.

شرجی : نظرت درباره اینکه خوانندگان بندری جدیداً میرن تهران سازکشی می کنن چیه؟
– خیلی خوبه

شرجی :چرا نباید همچین کسی بندر باشه؟ مثلاٌ یه نوازنده زهی خوب؟
واسه اینکه ما توی بندر از نوازندگان استرینگ حمایت نمی کنیم ،مثلاً تنها ساک سیفون زن شهرمون آقای مرتضی قلندریه که بنده خدا اینقده زحمت کشید وخودشو نابود کرد و رفت تهران یاد گرفت و الان خیلی خوب میزنه ولی کسی ازشون استفاده نمی کنه ، چند سال یه بار توی یه کنسرت میره چهار تا ملودی میزنه و میره ، باید ازش استفاده بهینه کنیم، ما توی تهران دیدیم که یه نفر دودوک میزنه یه نفر کلارینت یه نفر هم استرینگ تموم شد و رفت، به این میگن نوازنده؟ باید تربیت کنیم نوازنده رو ما هنوز کلاس ابتدایی نداریم ، داریم دنبال دانشگاه میگردیم ما با این دوستان نمی تونیم استرینگ زن تربیت کنیم چون اینا خودشون هنوز توی نوازندگی مشکل دارن ما باید دبستان موسیقی بزنیم ولی ما هرکس اومد می خوایم سریع مدرک دانشگاهش رو بهش بدیم تا بره توی کنسرت ها بزنه ، اینقدر باید سواد نوازندگی داشته باشه تا بیاد توی کنسرتها بزنه ، این یه درد توی شهرمونه ، الان هرکس چهارتا آکورد گیتار یاد میگیره میگه بریم کنسرت بزاریم ، من خودم شخصاً همه می گند خوب می نوازم .پیانو، گیتارو اکثر سازها رو خوب میزنم ، ولی روم نمیشه برم توی کنسرت بزنم ، زشته بگم من نوازندم آخه ، یه نوازنده باید واسه خودش کلاس کاری داشته باشه که ما متاسفانه توی بندر خیلی کم داریم، حسین گردین سالیان ساله داره گیتار بیس میزنه میشه گفت بهترین نوازنده گیتار بیس جنوب کشوره ، نه آقای فلانی که چهار روزه داره گیتار میزنه بره کنسرت بزاره، باید حتماً این کنسرتها فیلتر بشه و مردم رو مسخره نکنن با اجراهای ضعیف ، واقعا ما خودمون رو قبول نداریم یکی هست ۳۰ سال گیتار میزنه اعتماد به نفس نداره ، هنوز میترسه کنسرت بزاره یکی هم ۴ روزه گیتارمیزنه هیچی بلد نیست ، میره کنسرت میزاره بهش میگن بهترین نوازنده گیتار استان ، مدال افتخار هم میگیره

شرجی :نظرتون درباره اخلاق بچه های موسیقی چیه؟
– بعضی ها هستن اصلاً اخلاق کاری ندارن درحالی که اولین هنر ادبه ،بعضی ها توی بعضی از گروه های موسیقی کارشون مسخره بازی و بچه بازیه البته این فقط مشکل ما بندریهاست، من هنوزم که هنوزه افتخار میکنم به رضا صادقی چون یه بندریه ولی سرم رو میزنم ۴ نفر توی بچه های موسیقی استان اون رو قبول داشته باشن .بعضی ها هستن اصلاً زورشون میاد بگن بندرعباسین ، توی بندر هیچ کس هیچکی رو قبول نداره ، همیشه مرغ همسایه غازه ،همیشه تهرانیا خوبن و ما بدیم! ،اینو نشون دادن ، مثل کنسرت محسن یگانه ،صدا خوب بود چون نوازندگان خوب بودند ، صدا ایراد داشت توی تست ، مهران سراجیان که واسه خودش غولیه تو ایران توی ساز ، خودش من رو صدا کرد گفت استاد،آقای بهرامی عذر می خوام میتونین تشریف بیارین این فلوت من یه خورده ریوروش کمه ، با چقد احترام و منزلت، ولی توی بندر ، اسحق احمدی میاد توی کنسرتش جلوی این همه جمعیت میگه این مشکل تاریخی ما کی حل میشه؟ مگه این مشکل فقط واسه ماست ؟یعنی تهرانیا این مشکل رو ندارن؟دوستان هستن بارها سر تست نمیان، بعد توقع دارن توی کنسرت صداشون بشه اریک کلاپتون ، نمیشه عزیزم نمیشه.

شرجی :دوست دارید با چه خواننده هایی همکاری کنی؟
– واسه من فرقی نداره ، ما از همه استقبال میکنیم چه پیر چه جوون ، الان حتی با مصطفی رزمی که دستیار منه و متولده ۶۸ هست، دارم باهاش همکاری می کنم و همینطور برادر کوچکترم که متولد ۷۱ هست ، به اون هم کمک می کنم، من دست همه رو میگیرم واسه من فرقی نداره . با محسن یگانه هم کار کردم و می کنم ، قبلاً هدفم کمک به موسیقی استان بود ولی الان کمک به ارتقاء سطح کیفی موسیقی استان هرمزگان…

شرجی : درباره این کلمات چی تو ذهنت میاد؟:
استودیو مهراب : تلاش
مجید ذاکری : نابغه و یکی از همدم های تنهاییم
هادی آرمین : اعجوبه
مهرشاد :۳۱ سال خاطره
اسحق احمدی : بی بی بهونه
عمران طاهری : بهترین صدای جنوب کشور
کیانوش بلالی پور : پسرم
ام جی رسولی : سایت شرجی
محمدرضا اقدسی : ( با خنده) موروک
صدا و سیما : واسم بزرگه
بزرگراه بیست :بزرگترین دست انداز زندگیم
خلیج فارس : پارس
ناصریا : پدر موسیقی استان
رضا صادقی : افتخار هر بندری

شرجی : حرف آخر ؟
– هرچی دارم مدیون مادرم هستم ، با اینکه ما رو دریک خانواده مذهبی بزرگ کرد ولی حداقل یه هنرمند خوب به جامعه تقدیم کرد مثل مهرشاد که اسم هرمزگان رو جهانی کرده . من تا آخر عمر مدیون مادرم هستم.

برچسب ها : ,

نظرت در مورد این کار چیه؟

هیچ نظری برای این مطلب ارسال نشده است.

آخرین آثار منتشر شده